sobota, 10 lutego 2018

Polskie Ale (Okocim)

Ale z Okocimia
Polskie Ale to kolejna propozycja od browaru Okocim. Lubię piwa górnej fermentacji, więc skusiłem się na kilka butelek. 

Alkohol 5,1%, Ekstrakt 12%, IBU 24

Zapach w butelce jest delikatnie cytrusowy, ale po przelaniu do szklanki wydał mi się słodowo - kwiatowy, z lekko zaledwie wyczuwalną nutą cytrusową (skórki z cytrusów o charakterystycznej goryczce).

Kolor złocisty, nieco jaśniejszy niż się spodziewałem (nie uwierzyłem etykiecie). Trunek przejrzysty. Piana dość wysoka, chociaż pęcherzyki są raczej większe i piana bardzo szybko opada.

Pierwsze łyki próbowałem, gdy było nieco za zimne (5-6 stopni) i wydało mi się bez charakteru. Goryczka niewyczuwalna. Kiedy trochę się ogrzało, można było wyczuć trochę skórki grapefruitowej, a smak nabrał cytrusowego charakteru. Muszę dodać, że poprzedni egzemplarz miał ten posmak nawet solidnie zmrożony, co niezmiernie mi się spodobało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz