środa, 29 czerwca 2016

Mnich Pełny

Wśród oferty Produktów Klasztornych znajduje się między innymi piwo Mnich. Postanowiłem po nie sięgnąć, choć przyznaję, że bez przekonania. Kiedyś zawiodłem się na tej marce, zatem do degustacji podszedłem sceptycznie.

Zapach po otwarciu butelki jest kwaśno - drożdżowy i raczej nie zachęca. W szklance jest odrobinę lepiej - pojawiają się nuty słodowe oraz delikatna zapowiedź chmielu. Niestety wszystko zniekształcone przez metal. Nie wiem, czy to mój nos ma takie zboczenie, czy to z piwami dzieje się coś niedobrego, ale sporo ostatnio próbowanych trunków trafia w tę nutę.

Barwa miodowa, ładna. Piwo przejrzyste o średnim wysyceniu. Piana gęsta o drobniutkich pęcherzykach jest bardzo ładna.

Smak piwa jest lekko wytrawny, trochę karmelowy, ale nie tak słodki. Niestety efekt psuje metal, który w smaku czuć dość wyraźnie. Wrażenie w ustach nie najgorsze.

Przyznaję, że chociaż nie spodziewałem się po piwie zbyt wiele, to spełniło te niskie oczekiwania. Niestety, jak na piwo z tej półki cenowej (a jest to półka średnia, powyżej 4 PLN za butelkę), to trochę mało. W tym segmencie można znaleźć wiele lepszych piw. Nie ma jednak tragedii, więc jeśli traficie to piwo w cenie obniżonej, to warto spróbować.

Alkohol 6,8%


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz